4 Current Skincare Favourites

My first goals for the new year is to create a simple skincare routine and be able to stick to that routine 24/7. My biggest flaw is definitely laziness . I start confident and then after two days, I find myself thinking 'oh come on' if I slap a ton of nivea on my face, it will work the same!' WHY?! I need to find the right motivation to cultivate my habits and not procrastinate on the sofa! Those rare times when I act like a good type of person, I can find products that I like, not too expensive and that are really effective!

Nuxe's leansing Oil is a pretty good makeup remover oil, I think is suits perfectly dry skin complexions! It cleans the skin and at the same time hydrates it. Unlike a foam product or a cream based cleanser, when you rinse your face you will not feel dry in any way. That's why I'm more oriented toward oil-based products. Do you have a similar product to recommend?

Roger & Gallet is a brand that I have always connected to soap bars and perfumes. I was surprised to find a small line of skincare products and definitely intrigued! I was interested in this Beauty Vinegar, an exfoliating tonic, it's like another version of the famous Pixi Glow Tonic. I apply it with a regular cotton pad every other night, to exfoliate the skin and a deeply cleanse. You feel your skin tingling a little bit, but not too much. It's a really refreshing sensation, the scent makes it even more special, a mixture of apricot and orange! YAS

Right after, to rehydrate the skin, I apply my beloved facial spray by Mario Badescu. It is absolutely the best refreshing and moisturizing tonic I have tried, if I have to mention another one I would say Caudalie's Grape Water

Finally, a life companion for a very long time, the Nuxe ip balm. For those with dry lips, I highly recommend this product. I use it both in the morning and in the evening, it must be said that it is quite moisturizing and creamy. If you do not feel comfortable using it during the day, it's perfect to keep on your bedside table, ready to be used generously before going to sleep!

So what's your favourite skincare product in your daily routine?

There is something you find your self buy again and again?

 


shop the post here

*this are not affiliate links

Il mio primo buon proposito per il nuovo anno è di creare una skincare routine semplice da seguire effettivamente sette giorni su sette, mattina e sera. Il mio problema principale è la pigrizia. Io non so perché, parto convinta e dopo due giorni mi ritrovo a pensare 'ma no, mi do una quantità industriale di nivea in faccia tanto è uguale!' ma perché?! Devo riuscire a trovare la motivazione giusta per coltivare le mie abitudini e non procrastinare sul divano! Maledetto divano, e plaid, e Netflix! Comunque, quelle rare volte in cui sono una brava persona, riesco a trovare prodotti che mi piacciono non troppo costosi e che sono davvero efficaci!

Il Cleansing Oil di Nuxe è un buon olio struccante, che secondo me è perfetto per pelli secche! Deterge la pelle e allo stesso tempo la idrata. A differenza di un prodotto schiumoso o un detergente in crema, quando vi sciacquate il viso non sentirete la vostra pelle 'tirare', a me succede spesso. E' per questo che mi sono orientata su prodotti a base oleosa. Voi avete un prodotto simile da consigliare? 

Roger & Gallet è una marca che ho sempre associato a saponette e profumi. Sono rimasta sorpresa nel trovare una piccola linea di prodotti skincare e decisamente incuriosita. Più della crema viso mi interessava questo Beauty Vinegar, un tonico esfoliante, un po' come il famoso Pixi Glow Tonic per intenderci. Io lo uso una sera si e una no, per esfoliare la pelle e detergere in profondità. Vi sentirete un po' frizzare la pelle, ma non in maniera eccessiva. E' una sensazione davvero rinfrescante, il suo profumo lo rende ancora più speciale, un misto tra albicocca e arancio!

Subito dopo per reidratare la pelle applico il mio amatissimo facial spray di Mario Badescu. E' in assoluto il migliore tonico rinfrescante e idratante che abbia provato, se proprio ne devo menzionare un altro direi l'Acqua D'Uva di Caudalie. Anche questa non troppo costosa, ma veramente efficace! 

Infine un mio compagno di vita da molti anni ormai, il balsamo per le labbra di Nuxe. Per chi ha le labbra secche, consiglio vivamente questo prodotto. Io lo uso sia al mattino che alla sera, c'è da dire che è abbastanza idratante e cremoso. Se non vi sentite a vostro agio a usarlo durante il giorno, è perfetto da tenere sul comodino e usarlo generosamente prima di andare a dormire!

Qual'è il vostro prodotto preferito nella vostra skincare routine quotidiana?

C'è un prodotto che vi ritrovate sempre a comprare non appena finito?