3 Things For My October To Do List

CREATE AN EVENING ROUTINE

It wont be simple. The only moment of the day I should relax, I continue to stress by scrolling endlessly through instagram and twitter, seriously non-stop. Not to mention You Tube, I start with a video and finish at midnight asleep on the computer. I would like to be able to set a social detox time and maybe devote myself to those things that really relax me: yoga, reading, watching a movie or just having a conversation and stop staring at my phone all the time!

READ MORE BOOKS

sticking to this theme, reading is something I used to do very often. This summer I devoured almost two books in a week. Losing yourself into a story is one of the most beautiful sensations I have ever experienced, it's amazing how the mind can get isolated and project into another world. To get back to it, I was thinking of setting at least a few chapters per day or week, a sort of schedule to stick to. It's almost like going back to school, why I'm so lazy?

SPENDING BAN

I absolutely have to stop waisting money into useless things, which I do not need and above all, I already own! I want to be able to trace all my expenses, to truly realize the amount of money I spend unnecessarily. Maybe holding a section of the agenda exclusively to record the expenses, I will try. Hopefully I'll be able to figure out where to save and where I can spend a little extra something. Adulting is hard work!

 

What's on your October to do list?


CREARE UNA ROUTINE SERALE

non sarà decisamente facile. L'unico momento della giornata in cui dovrei rilassarmi, continuo a stressarmi scrollando instagram e twitter a rotazione non stop. Per non parlare poi di You Tube, comincio con un video e finisco a mezzanotte e mezza addormentata sul pc. Vorrei riuscire a fissare un orario di detox da social e magari dedicarmi a quelle cose che mi rilassano davvero: yoga, leggere, guardare un film o anche solo avere una conversazione e staccare lo sguardo dal telefono!? 

LEGGERE PIU' LIBRI

sempre rimanendo in tema, leggere è una cosa che un tempo facevo molto spesso. Questa estate mi sono divorata quasi due libri in una settimana. Perdersi in una storia è una delle sensazioni più belle che abbia mai provato, è incredibile come la mente riesca a isolarsi e a proiettarti in un altro mondo. Per riprendere l'abitudine stavo pensando di fissare almeno un tot di capitoli al giorno o settimana da leggere. E' quasi come tornare a scuola, perché sono così pigra?

SMETTERE DI SPENDERE

devo assolutamente smettere di sperperare soldi in cose inutili, che non mi servono e soprattutto che possiedo già! Voglio riuscire a tracciare tutte le spese che faccio per rendermi conto della quantità di soldi che spendo inutilmente. Magari tenendo una sezione della agenda esclusivamente per annotare le spese. Spero che così riuscirò a rendermi conto dove risparmiare e dove invece posso spendere qualcosina in più. Diventare adulti è sempre più difficile!

 

Cos'è nella vostra to do list di ottobre?