4 Ways to Unwind

If there is one thing that makes me happy, it's definitely photography. There is nothing that relaxes me the most. Me, my faithful Nikon, the woods behind my old house, the expanses of flowers in the vineyards and long walks immersed in that silence, which then is nothing but the sound of nature. For me is pure meditation! Although I moved to the city, I miss that peace so much. 

This is why I wanted to put together a list of things I like to do or just appreciate to feel truly relaxed, even when I don't have the time to go back to my father's house. I hope you can find some inspiration!

1. Read a book, there's no better way to disconnect from reality that plunge into a compelling story.

2. Make a nice hot bath, especially if accompanied by the soft light of candles.

3. Yoga, nothing better than 40 minutes of yoga to relax your muscles and prepare for a lovely, healthy sleep.

4. Take a hike, just to clear your head. I assure you that you will return home more fresh and relaxed than before!

What's your favourite way to unwind?

 ∼ ∼ ∼

Se c'è una cosa che mi rende felice, è decisamente la fotografia. Non c'è niente che mi rilassi di più. Io, la mia fedele Nikon, i boschi dietro casa, le distese di fiori tra le vigne e le lunghe passeggiate immersa in quel silenzio, che poi non è altro che il  rumore stesso della natura. Per me è meditazione allo stato puro! Nonostante mi sia trasferita in città, quella pace mi manca tantissimo. Più passa il tempo e più me ne rendo conto, è come se ormai facesse parte di me, ne sento il bisogno!

Per questo ho voluto mettere insieme una lista di cose che mi piace fare o semplicemente apprezzare per sentirmi rilassata, anche quando no ho il tempo di tornare da mio padre. Spero possiate trovare qualche ispirazione!

1. Leggere un libro, non c'è modo migliore di staccare dalla realtà che immergersi in una storia avvincente.

2. Fare un bel bagno caldo, specialmente se accompagnato dalla luce soffusa di candele accese.

3. Yoga, niente di meglio di 40 minuti di yoga per rilassare i muscoli e prepararsi per una bella e sana dormita.

4. Fare una bella camminata, giusto per schiarirsi le idee e prendere una salutare boccata d'aria. Vi assicuro che tornerete a casa più fresche e rilassate di prima!

Qual'è la cosa che vi rende più rilassati e spensierati in assoluto?